donderdag 4 juni 2009

THE LIVING BOOK

Het is dan wel niet 100% video, maar het feit dat er video gebruikt wordt om het concept helder uit te leggen is voor mij genoeg reden om dit gave conept te posten!

In een campagne om de Editoras Online bookshop te promoten, creerde DDB Brasil een boek dat zijn content regelmatig update!
Het boek, dat exclusief te verkrijgen is op Editoras Online, bevat een serie QR codes. Door een mobiele telefoon te gebruiker kan de lezer deze decoderen en ontvangt hij berichten over liefde en haat die gepost zijn op Twitter.

De onderstaande video legt het helder uit:






Deze video laat een test zien van het concept:





Elke keer dat iemand de campagne's Twitter profile bekijkt en een nieuwe tweet over liefde en haat toevoegd wordt deze uitspraak gecaptured en gelinkt aan een van de QR code uit het boek.
Tiago Marcondes, die deze campagne bedacht, verteld dat hij eigenlijk zinnen van heel twitter wilde gebruiken maar advocaten adviseerde alleen de uitspraken te gebruiken die op de twitter campagne pagina werden toegevoegd te gebruiken.

Om het boek te promoten, plakte DDB 4000 stickers met meer dan 200 verschillende QR codes door heel São Paulo. Elke sticker zegt: "Here's a moment of love" or "hate" en hieronder staat dan de QR code. Telefoons die QR kunnen lezen kunnen dan de zin van Twitter ophalen. Alle stickers en QR codes uit het boek worden om de 7 dagen geupdate.






Geen opmerkingen: