woensdag 17 oktober 2007

PLAY-DOH RIP-OFF?


Afgelopen week postte ik de nieuwste spot van de Sony Bravia campagne. Het project is gedaan door Passion Picturen voor Fallon, het bureau dat al eerder de spots "Balls" en Paint maakte.

Passion maakte een geweldige spot en bracht het hele beeld tot leven. Er is alleen echter een probleem ontstaan! Het concept voor de spot lijkt wel erg op het werk van design en illustratie team van
Kozyndan. (Bekijk een side-by-side vergelijking hier.)

Nadat het nieuws gretig aftrek had gevonden kwam Sony met een verklaring op de Guardian website:

“Sony would like to stress that the advert conception, creative and final animation is not based on any pre-existing artwork,” states an excerpt from the official statement. “Sony Europe, its agency Fallon, production company Gorgeous, and animation company Passion Pictures, assert that the wave, whale and bunnies were arrived at without reference to these artists.

“In the original script, the rabbits were one of many creatures to cavort around a cityscape. In fact, the location was only finalised shortly before the shoot”.

Of het nu een "Rip-off" is of niet. De animatie is erg goed gedaan en het concept is geweldig, of het nu verzonnen is door Sony en co of door Kozyndan.

Geen opmerkingen: